Je winkelwagentje is leeg
Assortiment
Home Hsp - nieuwetijdskinderen 2

aap

Nieuwetijskinderen - Hooggevoelige kinderen - Indigo kinderen -
- HS kids - Sterrenkinderen - gevoelig kind...
het zijn allen verschillende benamingen voor '' dezelfde diepliggende achtergrond ''.

Ben jij als ouder, opvoeder, grootouder, leeraar soms '' radeloos '' hóe je met je / een 
hooggevoelig - nieuwetijdskind om kunt of ''moet'' gaan?
Of loop je tegen situatie's aan en zoek je wat praktische handvaten?

Ik heb door de jaren heen al heel wat verhalen, vragen en opmerkingen gekregen
van ouders die een beetje met dit soort vragen aankwamen zoals;
~ Mijn kind slaapt al weken amper tot niet of wordt s'nachts enorm vaak of huilend wakker.
~ Mijn kind is erg bang en angstig op zijn / haar slaapkamer en durft daar
eigenlijk niet zo goed naartoe, wat moet ik doen?
~ Volgens mij verbeeld mijn kind '' vanalles '' want ik zie hem / haar praten of
gebaren maken met ''iets of iemand''  maar ik zie helemaal niemand?
~ Mijn kind is zo vaak heel erg moe of zit er na thuiskomst uit school helemaal doorheen
en ik weet niet zo goed wát ik kan /  moet doen om te helpen?
~ De huisarts begrijpt mij en ons kind niet, ik word daar niet gehoord of goed begrepen.

Daarom heb ik besloten om de grote lijnen over het onderwerp
nieuwetijdskinderen - hoog / gevoelige kinderen, op deze pagina wat uit
te schrijven voor jouw als ouder, als opvoeder.

Want ik weet door vele verhalen vanuit ouders dat er op school, vanuit de visie van hun huisarts, 
GGZ of andere hulpinstantie, dat ouders vaak op een ''verkeerd of dood spoor'' worden gezet
of tegen héél véél onbegrip aanlopen !!! Ze worden vaak niét gehoord en veelal niet begrepen.
Én...de ''problematiek'' wordt daardoor vaak afgeschoven en de uitslag die ouders dan veelal krijgen is:
dat ze ''niks'' kunnen vinden bij het kind'' of '' het beestje maar een naam geven ''
door grote onwetendheid...!

Hieronder heb ik een '' PRAKTISCHE - HULP - WIJZER '' óver en vóór
nieuwetijdskinderen - hooggevoelige kinderen opgesteld, die in de basis, in hun kern
veelal met dezelfde ''problematiek'' ''strubbelen'' en een bepaald ''plan met aanpak'' nodig hebben.

Lees het eens rustig door en zo kun je dingen of situatie's mogelijk gaan
''herkennen'' om zelf eens wat '' uit - te - kunnen - gaan - proberen ''.

Want ik weet uit eigen ervaring dat herkenning énorm belangrijk is en erg fijn kan zijn,
dat je door nieuwe handvaten weer wat stapjes verder kunt komen...

Liefdevolle groet Inge

lotusroze

1.) WIJS KIND;
Hoe jong of klein ze ook zijn...een nieuwetijdskind is in en over het algemeen
veel ''verder'' in zijn of haar persoonlijke ontwikkeling, ze zijn doorgaans
veel ''wijzer'' en veel meer ''alwetender'' dan hun leeftijdsgenootjes.
Ze liggen in de kern '' vaak voor '' en begrijpen dingen VEEL sneller en eerder dan een doorsnee kind.
Dan bedoel ik niet zozeer het leren op school m. b.t. het behalen van diploma's of hoge cijfers.
Nee...dan heb ik het over hun persoonlijke ontwikkeling of over hun hele ontdekkingen
over zichzelf of over andermans persoonlijkheden en wát zich daaromheen allemaal afspeeld
.
Ze hebben situatie's en personen b.v altijd héél erg snel door.
Je hoeft ( hoe klein ze ook zijn ) veelal maar 1 keer iets uit te leggen
of iets voor te doen en ze begrijpen '' iets of het '' al meteen. 
Dat jij als ouder mogelijk kunt denken :''..dat klopt eigenlijk toch niet gezien deze leeftijd ''?
Ook prikken ze héél erg snel door iemand heen, dus je houd ze ook écht niet voor de gek!
Houd in acht dat als je kind hoogbegaafd is, dit ook valt onder de noemer ''nieuwetijdskind''.
Deze kinderen kampen veelal met dezelfde '' problematiek'' in hun basis.
Hierbij het verschil dat deze kinderen juist HEEL veel snappen kwa leren & leerstof
op school waardoor ze zich heeeel erg vervelen en zich daardoor
érg diep en diep ongelukkig zijn met hun leven...en met zichzelf.
( ik ken verhalen dat kinderen die hierdoor dood wensen, uit het leven willen stappen...
...zó ongelukkig en eenzaam kúnnen ze zijn, ze worden namelijk niet begrepen.)

2.) HEFTIGE GEBEURTENIS KOST MEER VERWERKINGSTIJD;
Gebeurd er in zijn / haar omgeving ''iets'' heftigs of iets zeer aangrijpends?
B.v een sterfgeval, een ongeluk, iets onverwachts of behoorlijks aangrijpends voor je kind?
Dat grijpt dit doorgaans ook veel harder aan bij je kind, weet dit en besef dit.
Je kind heeft daardoor veel méér tijd nodig om dingen, gebeurtenissen te kunnen verwerken.
Laat je kind er zoveel mogelijk over vertellen, tekenen of opschrijven.
( doorgaans praten ( hoog ) gevoelige kinderen niet zo graag over zichzelf,
sluiten zich meer af voor hun gevoel, doen dingen graag ook helemaal zelfstandig, graag alleen.
Laat ze - stimuleer ze dan vooral om te tekenen of om dingen op te schrijven.
Leg je kind b.v wel uit dat je het prima vind dat hij / zij alles ''binnenhoud'', maar dat dat dan
de keuze van jou kind is en dat dat wel concuquenties heeft. Want door alle gevoelens
en emoties maar in te slikken / op te kroppen - er niet over te praten, dat ze daar wel last van krijgen.
Leg de keus ook bij je kind, maar spreek dat wel tegen ze uit...
En geef aan je kind aan dat het altijd welkom is wanneer ze toch graag wat willen
vertellen over zichzelf of als ze bepaalde vragen hebben dat ze altijd bij je terecht kunnen.
Deze kinderen doen dingen nou eenmaal graag veel liever helemaal alleen of helemaal zelf.
Dat is algemeen bekend bij hooggevoelige - nieuwetijdskinderen. 

3.) STEMPELTJE VANUIT DE HULPVERLENING;
Nieuwetijdskinderen hebben doorgaans allemaal een '' bepaald stempeltje'' 
opgespeld gekregen vanuit de hulpverlening. Wat voorbeelden kunnen zijn;
Dyslexie, ADHD, ADD, PDD, authistisch ( asperger ), of het kind kan op school wat moeilijk
mee met ''de rest '' d.m.v achterstand of leerproblemen, kampt met evenwichtsproblematiek,
het is een hoogbegaafd kind, kinderen met een beperking, kinderen met vele soorten alergieën,
of dat het kind last zou hebben van een energiestofwisselingsziekte,
ze kampen met grote concentratieproblemen...etc.

Ook hebben veel nieuwetijdskinderen een bepaalde '' gave '';
paranormale begaafdheid, zien - voelen wateraders, ze kunnen andere dimensies waarnemen
( geesten - entiteiten - overleden personen ), of ze kunnen intuitief op jonge
leeftijd al pijnplekken aanwijzen bij andere - ouders,'' voorspellen - weten '' dingen al op
voorhand zonder het antwoord te kunnen weten, of weten al een
bepaalde uitslag vóórdat zich iets voordeed etc.

4.) OPPIKKEN VAN ANDERMANS GEVOELENS - ENERGIEEEN;
Wat een belangrijk weetje is is dit...
Je kind pikt subtiel en vaak ongemerkt ' 'vanalles '' op zonder dat hij / zij dit in de gaten heeft.
Emotie's en gevoelens van andere ( die vooral ), dus ook het verdriet, woede, frustratie's van een ander.
Dat gebeurd verbaal maar voorál ook non - verbaal, ze zien en pikken vanuit de buitenkant
( vanuit iemands uitstraling of iemands auraveld ) vaak vanalles ongemerkt op.
En het is belangrijk om dit te weten maar vooral...om te leren hoe
jij als ouder, samen met je kind hiermee om kunt leren gaan.
Je kind voelt zeer zeer subtiel aan en is b.v ook zeer gevoelig voor wat voor
een '' gespannen of baladen '' sfeer er in een ergens in een ruimte of gebouw hangt;
b.v in jullie huiskamer, in een praktijkruimte - wachtkamer, of wat denk je van een ziekenhuis,
of ga je weleens naar de Ikea of naar een ( gesloten ) winkelcentrum etc.
Maar ook als je naar een begrafenis of crematie toe moet, onderschat niet
wát daar ongemerkt allemaal aan energieeën en emotie's hangen...
Je kind wordt hierdoor ongemerkt en veel eerder; moe van, versuft, maar mogelijk ook aggressief of huilerig
en ze weten ( of jij als ouder ) vaak niet zo goed waarom ze zich daarna zo voelen?!
Besef dit;
In een gesloten ruimte of in een gebouw hangen altijd energieëen van andere, onuitgesproken baladenheid,
en gevoelens...afkomstig vanuit bepaalde ( negatieve ) denkwijze van mensen, veel mensen hebben vaak
veelal een negatieve, baladen, onzekere of oordelende denkwijze.
Deze emoties en gevoelens van andere - de reactie's daaruit, pikt jou kind onopgemerkt op
en die uiten zich via het lichaam van je kind- in de mind van je kind, en je kind reageert daarop.
Hoe je kind zich daarna kan voelen zijn uitingen van het lichaam omdat deze TE VEEL prikkels
heeft opgepikt uit die bepaalde omgeving en je kind hier érg veellast van heeft / kan hebben
en ( nog ) niet zo goed weet HOE hiermee om te gaan.

voorbeeld; ik ken een verhaal van een ouder die me schreef dat als ze haar dochtertje ( 3 jaar ) mee naar
een winkelcentrum neemt, dat haar dochter met haar handen op haar oren loopt of haar handen
voor haar gezichtsveld houd, voor haar ogen... ) zo gevoelig is haar dochter dus voor andermans gevoelens.  
Herken je dit verhaaltje? Begeleid je kind hierin door; je kind dat bepaalde gevoel gewoon te laten uiten.
LAAT je kind b.v even huilen of vraag wat er aan de hand is, maar ''dim'' dat gehuil niet meteen in,
( ik weet dat ouders de neiging kunnen hebben dit te doen vanwege hun eigen '' verbod '' om
emotie's kunnen of mógen tonen - meegekregen vanuit de eigen opvoeding .) 
LAAT het b.v ook even uitrazen, b.v een stuk rennen...je kind moet die energie echt kwijt...

En moet je naar een begrafenis of crematie? Laat je kind zich van te voren goed aarden
en laat je kind zich visueel - energetisch beschermen
!! ook ouders die hooggevoelig zijn en naar een begrafenis toe moeten,
onderschat niet wát daar aan emotie's en verdriet '' hangt '', aard jezelf - bescherm jezelf !
En praktisch maar zeer efficiënt, zet je kind ( jouzelf ) bij thuiskomst meteen onder de douch!
Water werkt zuiverend, zo kun je je kind ook helpen zijn / haar aura op te schonen - lees hieronder.

5.) EFFICIENT MAAR BELANGRIJK !!! -  LAAT JE KIND ZICH AF DOUCHEN 
Wat ik je kan adviseren, het is eigenlijk heel eenvoudig maar wel zéér efficiënt,
zet je kind bij thuiskomst ( uit school of nadat hij / zij in een drukke menigte is geweest )
meteen onder de douche !!! Zo kan je kind alle subtiele maar zeker de opgepikte energieën
van andere van hem /  haar af laten stromen - laten afspoelen.
Je kunt je kind ook nog een opdrachtje geven om tijdens het douchen affirmatie's,
positieve intentie's - ( dit zijn positieve bekrachtende zinnen )
uit te laten spreken onder de douche, iets in deze trant;
* ik laat alle opgepikte ballast door het water van mij af stromen,
* ik vraag reinheid en zuiverheid voor mijn aura.
Affirmatie's zijn positieve spreuken / uitspraken en werken zeer efficiënt,
( OOK voor volwassenen ) kijk ook eens hier:
KLIK HIER:
affirmeren werkt zeer efficiënt voor kinderen en volwassenen

boomhart

6.) ZUIVERINGSTIPS - REINIGINGSTIPS;
!!! DIT IS ECHT ERG BELANGRIJK !!!
Is je kind bang of angstig op zijn of haar slaapkamer?
Durft hij / zij er niet zo goed naar toe of speelt hij / zij er niet zo graag? 
Merk je dat? !!! ERG Belangrijk !!! 
Je kunt hier op een eenvoudige manier een ZEER efficiënte eerste stap inzetten.
Zuiver de slaapkamer van je kind ( maar het liefst je hele huis ), met witte salie
of met een salie smudgestick. Salie zuivert en verdrijft vervelend voelende en baladen sferen
( o.a ook van geesten - entiteiten  ) waar jou kind mogelijk op reageert en dit deze ''angst'' veroorzaakt.
Let maar eens op zijn / haar lichaamstaal.
~ Zie je dat jou kind b.v tegen '' iets '' staat te praten - te gebaren of staat te brabbelen?
Besef dat ze in staat zijn om overleden zielen - entiteiten waar te nemen.
Dit ontstaat trouwens al vroeg in de wieg - kijkt je baby b.v veel om zich heen in de ruimte?
Heb je het idee dat hij / zij ''ergens mee communiseerd ''- let maar op de gezichtsuitdrukkingen.
Neem dit serieus en veeg dat niet zomaar van tafel ! 
Zijn ze wat ouder, b.v 1.5 - 2 jaar...vraag het je kind dan eens, vraag eens met wat
'' subtiele vragen '' aan je kind of hij / zij '' iets '' ziet.
Onderschat dit als ouder NIET !!! Ze verzinnen dit echt niet !!!
Jou kind staat open en in verbinding met '' het hogere '' en voelt en ziet daardoor
doorgaans '' vanalles aan '' - energiëen, entiteiten ( dit zijn overleden zielen. )
Als je witte salie brand is dit 9 van de 10 keer voorbij of het wordt daardoor stukken minder.
Herhaling in de eerste dagen na het branden is aan te raden als de
'' klachten '' ernstig zijn of toch wat aan blijven houden.
( Let op de lichaamshouding, verbaal en non-verbaal van je kind, nogmaals onderschat dit niet ! )
Lees hier meer terug over Salie  KLIK HIER: 
salie en smudgestick assortiment

Dit schreef een ouder me:
onze dochter is 3 jaar, maar we horen haar vaak door de babyfoon praten,..bijv:
meisje ga nu weg ''....''ik wil slapen nu''... of dat we beneden zitten... ''hallo meneertje''...
of dat ik laatst de gang deur dicht deed, zij helemaal huilen ik zeg waarom huil je nu??
''die deur mag nie dicht mama''...ik zeg waarom niet? ''van die mevrouw die in de gang staat''...
Herkenbaar bij jou eigen kind?
!!! Neem het serieus wat je kind verteld en brand om te beginnen witte salie !!!

6B.) Ervaringsverhalen van klanten na het branden van witte Salie;
Lees op deze pagina eens wat ervaringen van klanten 
na het branden van salie, KLIK HIER:
positieve ervaringsverhalen na het branden van salie

6C.) Ben je geinteresseerd over meer uitleg over salie, over geesten of entiteiten,
of over het hele zuiveringsritueel, lees hier eens wat over terug,
KLIK HIER:
reinigings ritueel & zuiverings ritueel over salie

paul-boom

7.) PRAKTISCHE MAAR ZÉÉR BELANGRIJK
- GOED AARDEN !
Goed geaard zijn - aarden is HEEL erg belangrijk voor een hooggevoelig kind !!!
( trouwens ook voor de ouders.) 
Wat is aarden?
Aarden is GOED verbinding maken met de aarde - op moeder aarde,
je staat daardoor steviger op de grond en kunt daardoor ''het leven'' wat beter aan ! 
Paar dingen waar ik op zou letten als ouder zijnde ( dit is trouwens goed voor jullie allemaal;)
leer je kind aan VOORDAT deze naar school gaat, of een drukke menigte instapt
( b.v boodschappen doen / ga je de stad in / ga je naar een verjaardag / naar de kerk )
om jullie GOED te aarden, iedere keer weer opnieuw.
Dit is echt ERG belangrijk voor jouw kind. Hang e.v.t een briefje op de deur dat
vóórdat je naar buiten gaat... dat je aanleert om even te aarden:
KLIK HIER: 
aarden - goed gronden - verbinding maken met moeder aarde

voeten-samen

8.) BEZIG ZIJN IN DE TUIN
- LETTERLIJK IN DE TUIN AARDE;
Heeft je tuin een hark, schoffel of opknapbeurt nodig?
Laat je kind je mee helpen, mee werken in de tuin, érg goed voor hem of haar.
Laat je kind letterlijk met de handen ( en het liefst ook op blote voeten )
in de tuin aarden bezig zijn l Daar knapt je kind enorm van op, probeer het maar eens.
Is je kind ( of ben jijzelf als ouder ) erg moe, niet helemaal lekker of zelfs duizelig?
Ga in de tuin werken, letterlijk IN en MET de aarde bezig zijn.
( duizelig?...besef dit, dan ben je NIET goed geaard !! - geldt voor iedereen die duizeligheid herkend. )
Duizelig, erg moe of niet helemaal lekker?
Laat je kind ( of jijzelf ) zittend op een stoel op blote voeten LETTERLIJK in de tuin aarde zitten.
( e.v.t laat je hem / haar extra grond oefeningen - aard - oefeningen doen ( punt 7 ).

9.) COMMUNICATIE, ONDERSTEUNING & OMGANG;
Let als ouder op je eigen gevoel en emotie's maar ben daar ook eerlijk en oprecht over.
Kinderen voelen écht alles aan en pikken alles zeer subtiel op, of je dat nou leuk vind of niet !
Als jij als ouder je eigen balast, je sorres, je problemen of moeilijkheden uit
jou opvoeding / jou verleden en je jeugd niet hebt aangepakt en een plekje hebt gegeven, projecteer je
ál deze tekortkommingen op jouw eigen kind. En dit gebeurd verbaal maar VOORAL non verbaal.
Ben als ouder altijd eerlijk tegen jezelf maar zeker ook naar je kind toe.
Verbloem niks want ze hebben je zo door !
voorbeeld over mezelf; mijn moeder heeft haar jeugdtrauma's diep weggestopt en heeft hier
volgens mij nooit hulp in gezocht, dat is haar keus geweest, helemaal prima.
''Met haar gaat het met een lach op naar de buitenwereld toe altijd '' goed en prima ''.
Zij zal nooit toegeven dat ze zich niet lekker voelt, ook niet als je dit aan haar vraagt.
Onbewust heeft zij haar ''problematiek en kwetsuur'' vaak op mij geprojecteerd en afgereageerd.
Dit gebeurde erg subtiel, verbaal maar vooral ook non-verbaal, de manier hóe dat ze naar me keek
en wat ik daarbij voelde was vaak al genoeg. Ook straalde ze vaak uit dat wát
ze tegen me zij dat dat in mijn gevoel en beleving vaak niet klopte...
Ik voelde dat ze niet altijd even ''eerlijk'' tegen me was ( niet eerlijk durfde te zijn tegen zichzelf ),
maar als kind ''win '' je dat natuurlijk nooit van je ouder ( ik niet tenminste ;o) ).
Maar door die '' verkeerde'' signalen hebben dit voor mij als kind wel ENORM verwarrend gewerkt.
Ik doorzag dat wel, maar kon dat nooit verweren en hardmaken of er de vinger opleggen.

Besef dit; als JIJ als ouder wegloopt van jou verleden en dus eigenlijk zo gezegd ''je kop in het zand stopt''
en net doet of alles altijd maar goed met je gaat, ''alles in de doofpot willen stoppen'',
maar jeje van binnen zwaar shit of rot voelt, besef dan dat de kwetuur die jij uitstraalt,
verbaal of non verbaal, dat je kind dat merkt !!! en je kind hier ''last van krijgt''.
Behandel een kind zuiver, eerlijk en oprecht, ze hebben door als
ze '' voor de gek '' gehouden worden. Ben eerlijk en zuiver en DURF
jezelf als ouder ook kwetsbaar op te stellen !!! Daar hoef je je ECHT niet voor te schamen.
B.v ook mét tranen, durf toe te geven dat ook jij als ouder je niet altijd even fijn
of lekker voelt, schaam je daar niet voor, geef dat ook eens toe ( aan jezelf ) maar ook aan je kind.
Je hoeft geen poppenkast te spelen en altijd maar net te doen of het goed of prima met je gaat.
( waarschijnlijk heb jij dit als ouder ook ''geleerd'' in jouw opvoeding, maar - zet - jouw - masker - af.) 
DURF jezelf kwetsbaar op te stellen, dan leert en durft jou kind dit ook te doen !
Anders zal een kind zich niet vrij en open voelen om met zijn / haar problematiek naar
jou toe te komen...Dan zal een kind zich ook gaan '' verstoppen '' en een masker op gaan zetten.
Herken je dit als ouder? Ben eerlijk, zuiver en voorál....oprecht tegen jezelf én tegen je kind !!!

10.) BEHANDEL JE KIND NIET ALS '' EEN KLEIN KIND " ;
Behandel een nieuwetijdskind niet als '' een klein kind '' omdat je mogelijk denkt dat ze
iets niet begrijpen. Deze kinderen begrijpen juist heel erg snel, sneller dan jij mogelijk denkt !!!
( Ze zijn doorgaans wel meer teruggetrokken, wat meer onzeker, erg voorzichtig.)
Maar wat wel heel belangrijk, leg alles goed en duidelijk aan ze uit.
Leg uit waarom iets WEL of waarom iets juist NIET mag, en laat vaak ook de keus bij je kind.
Zo leert je kind zelf keuzes te maken en ook de verantwoording te dragen
als iets achteraf toch een beetje een '' verkeerde '' keuze was of anders is uitpakt.
De grootste '' goedbedoelde  fout '' die een ouder kan maken is om alles op te willen
lossen VÓÓR het kind. Dat is vast goedbedoeld ( ook ik weet dit vanuit mijn ervaringingen
uit mijn opvoeding ) , maar dat heet controle en alles vóór je kind op willen lossen,
daar leert je kind NIKS van !!
Laat je kind los en laat je kind ''fouten / verkeerde keuzes maken'', daar leert het namelijk van !
Een kind moet leren om ZELF FOUTEN EN KEUZES te léren en kúnnen maken.
Laat je kind daarom ook LOS !!!

11.) LAAT JE KIND PRATEN OVER ZIJN / HAAR GEVOEL;
Laat je kind vrij om tegen je te praten en ONTKRACHTIG zijn of haar opmerkingen NIET.
Hoor het aan wat je kind jou verteld en bevestig je kind hier in.
En vooral ook erg belangrijk, complimenteer je kind regelmatig, zeg iets liefs.
Laat je kind merken dat het welkom, veilig is en gehoord en gezien wordt.
( een gevoelig kind strubbelt doorgaans met het probleem dat het zich
niet welkom voelt, niet gehoord of gezien voelt.)
Als je dingen die jij zelf als ouder wat '' vreemd '' of '' raar '' vind of zelf niet begrijpt
en dat argwanend aanhoort of er zeer sceptisch tegenover staat en alles ontkrachtigd,
zal je kind zich niet serieus genomen voelen of '' zich niet gehoort '' voelen.
Je kind zal dit aanvoelen en zich vervolgens veelal terugtrekken en zich niet meer zo open stellen
naar jou
toe. Oordeel en veroordeel dingen niet, ben je daar bewust van !
Sta open voor alles ( of probeer dit inieder geval.)

12.) BEN DUIDELIJK EN GEEF JE GRENS AAN;
Ben DUIDELIJK over iets wat je tegen je kind zegt, zonder '' vaag  '' gedoe of met schaamte.
Geef een GRENS aan, kinderen houden ECHT van helderheid en duidelijkheid !!!
Maar hou dit wel in acht - want ik weet dat je als ouder de neiging kunt hebben om in de ''rol'' van
jou eigen ouders te schieten door o.a; zeer streng te zijn, erg hard zijn, autoritair,
gecontroleerd, perfectionistisch ingesteld zijn, negatief en erg afkeurend kunt zijn...
( - dit waren waarschijnlijk veelal jouw eigen voorbeelden maar let daarmee op !)
Een grens kun je ook rustig uitleggen en wat onderbouwen, zodat je kind het ook begrijpt.
Let er dus op dat je niet té hard, of heel afkeurend of autoritair streng bent tegen je kind,
want dat is héél anders dan duidelijk zijn, dát heeft controle en perfectie.
Leg je kind ook dingen duidelijk waarom iets is zoals het is.
Nieuwetijdskinderen zijn veel slimmer dan ''doorsnee '' kinderen, ze begrijpen alles veel
beter dan jij als ouder, juf  / meester op school mogelijk nu denkt...

padzon

13.) KINDEREN IN EEN KINDERWAGEN;
Wat ik ook erg belangrijk vind en je mee wil geven is dit.
Gaat je kind nog in een wandelwagen of buggie?
Koop ( vooral in het begin ) een kinderwagen waar je kind NAAR JOUW TOE KIJKT,
en NIET meteen een kinderwagen waar jouw kind van jou af kijkt...de wereld in...
Besef dit, jou kind is gevoelig voor andermans gevoelens, energie en lichaamstaal, dus vooral non-verbaal.
Zet je jou kind met het gezicht DE HELE WERELD IN... komt er TE veel op hem / haar af
en wordt jou kind overspoeld en overrult met van álles en nog wat.
Als je je kind met het gezicht naar je toe laat kijken is dit veilig voor hem / haar
want ze zien een bekend gezicht, erg belangrijk weetje, hou daar gewoon rekening mee.

14.) LET OP MET 2E HANDS SPULLEN;
2e hands spullen, kleding, speelgoed of meubels zijn niet altijd even onschuldig!
Een moeder kwam met de HULPkreet bij me dat haar zoon van 2 jaar
al weken lang niet tot bijna nauwelijks sliep. Zij als ouders waren gebroken en vroeg me om hulp.
Advies van mij; onmiddelijk salie branden. Het hielp iets maar nog niet echt.
Nou vertelde ze me ook dat ze een mooie oude kist op de slaapkamer van haar zoon had staan
vol met 2e hands speelgoed. Ze vertelde me ook dat haar zoon hier eigenlijk NOOIT echt
interesse in had of naar omkeek, ze begreep dat want het was... zo'n mooie kist?!
Die kist had ze 2e hands gekocht en zat vol met een beetje nieuw
maar vooral met gekregen 2e hands speelgoed ( veelal gekregen van vrienden / familie. )
Ze had de kist en al het speelgoed al goed gezuivert met salie, en toch sliep haar
zoon amper tot niet....was gewoon HEEL veel en HEEL vaak wakker door de nacht heen.
De ouders waren gebroken en liepen inmiddels flink op hun tandvlees.
Ik gaf haar vervolgens aan, zet die 2e hands kist eens een tijdje in de schuur.
Want wáárom had dat kind geen oog voor deze kist. ( ik voelde m namelijk al aan. )
En ja hoor, de kist de schuur in, nogmaals salie gebrand en wat denk je...
haar zoon sliep vanaf dat moment na WEKEN van slechte nachtrust
weer zo goed door, ongelooflijk maar waar !... dus zo zie je maar.
Deze jongen van 2 jaar was gewoon SÚPERgevoelig voor die 2e hands kist met al dat 2e hands speelgoed.
Dus....besef dit, let op met 2e hands spullen, het is niet zo onschuldig dan het lijkt...
... je bent dus gewaarschuwd ;o)

15.) VERJAARDAGEN - FEESTJES:
Besef dat als je kind naar een verjaardag gaat, een partijtje heeft, een eigen feestje geeft
waar veel mensen / kinderen zijn, dat jou kind dit doorgaans als '' zeer heftig '' kán ervaren.
Besef dit, jou kind is gevoelig voor sfeer, voor andermans emotie's en gevoelens.
Op een verjaardag krijgt je kind echt een overkill aan invloeden op zich af.
Ik ken een voorbeeld van een autistische jongen van 6 jaar,
die liep letterlijk steeds met zijn vingers in zijn oren op een verjaardagsfeest rond.
Hij kreeg TE veel prikkels en geluiden op zich af, kon dat niet hendelen
en wilde zich hiervoor afsluiten - de ouders hadden dit niet door en lieten hem hierin.
Eigen ervaring, ik heb mijn hele leven nooit van feestjes, verjaardagen,
of grote samenkommingen gehouden. Ik was daar vaak dagen van ''onderste boven''.
Toen ik me nog niet bewust was van mijn gevoeligheid - kwam dat niet eens in
me op, maar ik had gewoon echt ontzettend veel last van al die energieën, vooral
van al die onuitgesproken iritatie's. Het gros van de mensen heeft de neiging om gevoelens, iritatie's,
in te slikken of zichzelf groot te willen houden naar de buitenwereld toe, niks uit spreken,
( kijk naar jou eigen ouders ) - en vooral doen of het altijd maar prima gaat.
!! Als je het eens waar zou kunnen nemen zou het een ''energetisch vuurgevecht'' kunnen zijn
wat er zich allemaal onderling afspeelt op een verjaardag; onderliggende woede,
onderliggende frustratie's, elkaar veel kwalijk nemen - ik zie die zo bij ( mijn ) familie's om me heen.

Nu ik terugkijk over mijn schouder, denk ik...ja, zie je, dáárom had ik daar altijd
zo'n vréselijke hekel aan. Hou het dus in de gaten als ouder en weet dit.
Let op je kind, let op zijn / haar lichaamstaal ! En geeft jou kind nou aan dat het genoeg is geweest,
respecteer dit dan !!! en forceer je kind hier niet in.
Mogelijk wil jij als ouder iets ( onbewust ) ''doordrukken'' uit een eigen behoefte of
overtuiging dat een verjaardag ''erbij hoort'' of je daar naartoe moet gaan, behoort te gaan...?!
Ik zie dat zoveel om me heen gebeuren bij ( mijn ) familie's, schoonfamilie's, bij mijn vrienden etc.
Maar besef...een kind heeft óók grenzen als ze iets niet willen of als iets genoeg is geweest,
en respecteer dit dan ! En druk jouw eigen behoefte als ouder niet zo door
want dát is geen liefde maar dat heet...egoistme en manipulatie.
Stukje over mijn eigen verleden; in mijn eigen leven liet ik me enorm ''meeslepen''
en ontzettend '' sturen '' door mijn ouders, om o.a naar een verjaardag te ( moeten ) gaan.
( Ik had hier nooit zin in ''maar ik moest '' - ik deed dat uit een héél
groot verplichtingsgevoel - ik had een enórm aanpassingsmechanisme gecreeërt bij mezelf.)
Want wat zijn die verjaardagen toch altijd weer een '' toestand '' als je zelf besluit om
niet te willen gaan. Inmiddels heb ik dit doorbroken - maar nog - wordt het me soms kwalijk
genomen als ik er niet bij ben. Vooral bij mijn schoonfamilie maar ook in mijn eigen familie.
Ik hoor het terug en ''helaas'' voel ik die verwijten ook energetisch en kan ik daar '' last '' van krijgen.
Maar ik doe hier niet meer aan mee omdat het voor mezelf niet goed voelt
of omdat '' die ander''  dat perse van me wil  ( en dan vergeef ik mezelf heel veel en heel vaak !!!)
Gelukkig krijg ik steeds meer ''schijt'' aan wat andere van me vinden maar het prettigste
zou natuurlijk zijn dat ze het'' begrepen''. Helaas...zo werken die dingen niet ;o)
Het is een gevoel en soms een behoorlijke last, en ik herken '' de gevolgen 'hieruit',
en ik vind het het niet meer waard om mijn energie hieraan '' te verspillen '', ik kies voor mezelf !
Gemakkelijk...nee...belangrijk, ja !! Onthoud als je dit herkend wat ik schrijf, dat je ( onbewust )
je mee laat voeren naar de behoefte van '' die ander ''  -
en uiteindelijk gaat het hierom...om maar aardig gevonden te willen worden!


kroel-vogels

16.) ONZICHTBARE ENERGIE - ENTITEITEN - GEESTEN;
Merk je op dat je kind '' tegen een onzichtbaar vriendje of tegen
'' iets ''  of '' iemand '' praat of tegen '' iets communiseerd''.
( sommige ouders denken dan, mijn kind is zo fantasierijk, ze praten tegen zichzelf. )
Heb je het idee dat je kind zich dingen '' inbeeld of verbeeld ''?
Ik kan je echt vertellen dat dit GEEN ( in ) verbeeldingen zijn.
Jou kind is door zijn / haar gevoeligheid in staat om overleden personen te zien !
De ziel van deze overleden persoon is hier ''blijven hangen'' - deze ziel wilde b.v niet dood,
of kon zijn dood gewoonweg niet accepteren door een ziektebed, door zelfmoord of werd vermoord.
Deze ziel had niet de mogelijkheid nog kracht om naar het licht toe te gaan.
Die energie is enorm sterk en krachtig en kunnen voor veel ''problemen of lastigheden ' zorgen.
B.v; lampen laten flikkeren, audio apparatuur gaat uit zichzelf aan en uit, fotolijstjes vallen zomaar om.
Of je ziet dat er dingen verplaatst zijn, je hoort gestommel of voetstappen maar er is niemand.  
Jou kind is in staat om deze ziel te zien, dit is geen fabeltje en géén fantasie !!!
Let eens op zijn of haar lichaamstaal. Vraag aan je kind of je kind '' iets '' ziet.
Eenvoudige test; is je kind bang op zijn / haar slaapkamer?
Durft je kind er niet zo goed naartoe, is het bang om daar alleen te zijn of daar te spelen?
Of slaapt je kind b.v liever bij jou in bed en niet in zijn / haar eigen slaapkamer? 
Er is doorgaan echt '' iets '' op hun slaapkamer wat jij als ouder niet kunt zien maar jou kind dus wel.
Besef dit, weet dit nu. Ik kan je ook vertellen dat je hier waarschijnlijk maar
met weinig mensen over kunt praten. Ik weet uit ervaringsverhalen van ouders dat ze
weleens '' voor gek '' wordt verklaart door hun omgeving als ze dit vertellen.
NEE...je bent niet gek, het IS !!!  Belangrijk !!!, lees punt 6 eens door.

17.) WOON JE DICHTBIJ EEN BEGRAAFPLAATS,
OUD KASTEEL OF IN EEN HÉÉL OUD PAND;
Wonen jij / jullie dichtbij een begraafplaats? Of was er vroeger een begraafplaats 
en is daar jullie huis OP of vlakbij in de buurt bij gebouwd?
Of woon je naast of in de buurt van een groot kasteel? ( een klant van me ).
Of heb je je huis gebouwd óp een stuk grond waar vroeger martelingen, gevechten,
slachtingen, oorlog of ellende is geweest, zich dat daar vroeger heeft afgespeeld ( andere klant van me.)
Of woon je in een héél oud pand, een hele oude verbouwde boerderij,
een voormalige kerk, een pastorie, een oude kostschool etc.
Besef dat in oude gebouwen en oude panden, dat daar vroeger zich vanalles en nog wat heeft afgespeeld,
dat daar heel véél '' ellende '' heeft afgespeeld... 
b.v. in een kasteel waren veelal gevechten, maar ook martelingen, ophangingen, moorden etc
.
En uiteraard op een begraafplaats liggen dode mensen begraven en dat is niet zo onschuldig dan het lijkt. 
Onderschat niet dat je kind hier ''last '' van heeft / kan hebben.
In deze omgeving hangt altijd ongemerkt veelal een negatieve, gespannen en een baladen sfeer.
( let eens op je kind, want je kind pikt dit vaak ongemerkt op. )
Je kind reageert zeer gevoelig of heftig, slaapt niet, is erg bang... lees punt 16 eens door.
IK ZEG HET NOGMAALS maar brand met regelmaat witte salie ,
dat lucht echt enorm goed op, er gingen al veeeeele kinderen - en volwassenen je voor !
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn, de oplossing ligt vaak dichterbij dan je mogelijk nu denkt.

18.) WAT ZIET EEN KIND ALLEMAAL OP TV;
Televisie kijken is helemaal niet zo '' onschuldig '' dan het lijkt.
Besef dit, invloeden van buitenaf zijn ERG aangrijpend voor je kind ( voor ieder kind ).
Let daarom ook echt op WAT je op t.v zit te kijken. ( of op de computer !!! )
Kinderen zijn zowiezo enorm beinvloedbaar, maar besef dat WAT er doorgaans op t.v
wordt uitgezonden, dat dat veelal ellende, agressie, spanningen zijn, veelal negatieve input is,
niet goed voor jou als ouder maar zeker voor niet goed voor jou gevoelige kind.
Kijk jij als ouder b.v graag het journaal - ( dit was bij mij thuis zó belangrijk voor mijn ouders );
ikzelf ben hier mee gestopt want je wordt écht ZO gehersenspoeld met agressie,
oorlog, ellende, bloed en veelal altijd alleen maar negatieve input en informatie.)
Je ziet bijna bij geen enkel programma iets positiefs of leuks uitgezonden worden.
Leuk nieuws, opbeurend nieuws, positief nieuws...nee, dát is in de ogen van de media
namelijk niet interessant genoeg...
Besef dat dit alles bij jou kind doorgaans ERG AANGRIJPEND binnenkomt.
Daar krijgt jou kind echt erg veel last van, WAAK DAARVOOR !!!
( Of kijk het jeugdjournaal, dat wordt wel positief en voorzichtig uitgelegd. )

dubbele-regenboog

19.) NIEUW HUIS - GAAN JULLIE VERHUIZEN?
Ga je verhuizen of ben je net in een nieuwe woning ingetrokken?
DIT IS ÉCHT ERG BELANGRIJK !!!
Zuiver éérst het hele huis voordat je er gaat wonen.
Je kind ( eren ) zijn zeer gevoelig voor sfeer of andermans emoties en gevoelens.
Weet dit, besef dit... zuiver EERST het hele huis VOORDAT je er gaat
wonen. Zuiver het éérst goed met witte salie of met een salie smudgestick
Lees dit eens door:
verhuizen of nieuwe woning betrekken -  zuiver eerst je huis met witte salie

20. ) OP SCHOOL - PRAKTISCHE TIPS;
Laat je kind ( als dat mogelijk is ) het liefst achteraan in de klas zitten. 
NIET tussen iedereen in of helemaal vooraan in de klas.
Dit is beter voor de afwering van het lichaam van je kind tegen andermans gevoelens en emotie's etc.
Ik weet uit verhalen van ouders dat ze tegen veel onbegrip aanlopen, voorál ook op school.
Dat leraren en leraressen er soms helemaal niks mee kunnen, als het gaat over dit onderwerp.
Toch is het belangrijk dat ouders ( en uiteindelijk ook leraren ) er steeds meer mee
''geconfronteerd'' worden - met informatie over hooggevoelige - nieuwetijdskinderen.
Dat het steeds meer bekendheid MOET krijgen want dit hele onderwerp is  ZO ontzettend
belangrijk....soms zo praktisch maar vooral erg leerzaam hóe hiermee om te gaan.
( Er worden namelijk gewoonweg steeds meer nieuwetijdskinderen geboren. )

20 B.) AURASPRAY OPSCHONEN - DOUCHEN:
Nogmaals, want ik kan het niet vaakgenoeg zeggen.
Wat belangrijk is dat je jou kind stimuleert om bij thuiskomst ( b.v uit school - feestje - boodschappen )
meteen onder de douche zetten en alle energieën van hem of haar af laten stromen door het water...
Water werkt zuiverent, laat het water alle opgepikte energieeën 
van de aura afspoelen...( ook goed voor volwassenen die gevoelig zijn ;o))

20 C.) AURASPRAY'S;
We verkopen tevens ook fijne aura spray's die ook efficiënt en ondersteunend werken.
Ze zijn gemaakt van biologische etherische olie, bloemen en kruiden.
Ze leggen een filterlaagje over de aura heen.
Goed voor zowel kinder als ( hooggevoelige ) ouder.
KLIK HIER:
auraspray's voor hooggevoelige kinderen

orchid-groep

21.) PAS OP MET STRALINGEN;
Gevoelige kinderen zijn doorgaans voor ( heel ) veel dingen ''gevoelig''.
Maar zeker ook voor;
computer en telefoon straling, stopcontacten, staan er zendmasten / electriciteitsmasten.
Staan er electrisiteitsmasten - zendmasten bij jou in de buurt op
50 tot 100 meter afstand of mogelijk bijna in jou tuin?
Let daar a.u.b echt mee op, dat is zeeeeer slecht voor de gezondheid ( trouwens voor iedereen ! )
Van electrischiteitsmasten vallen onzichtbare zware metalen af en daar komen
electromagnetische stralingen vanaf waar je grote gezondheidsproblemen door kunt krijgen.
( Er is bewezen dat als je strak naast een electrisiteitsmast woont dat je een betonnen muur
van 30 meter dik nodig hebt om die stralingen tegen te houden, kun je nagaan hóe ontzettend slecht.) 
Verder...probeer b.v het bed niet te dichtbij een stopcontact te zetten, en gebruik geen telefoon
of de slaapkamer ( let er b.v op dat je kind ( of jij ) geen mobiele telefoon op
je nachtkastje hebt liggen - recht naast je hoofd - i.v.m straling.
Gebruik GEEN electrische wekker ( gebruik er een op batterijen of die je op moet draaien ),
het liefs géén tv op de slaapkamer, geen computer...kijk wat de mogelijkheden zijn
of spreek daarover duidelijk dingen af. Weet dat jij als ouder zelf VEEL in de hand hebt,
en help / begeleid je kind hierin.
Luistert je kind echt niet naar jou advies kun je 2 dingen doen.
Er als ouder héél gefrustreerd over raken en per-sé bij je kind iets door - willen - drukken.
Óf... je legt uit waarom je dit zo vind als ouder, en kiest je kind toch voor het
'' slechte of negatieve '', laat dat dan bij je kind, dan is dat zijn / haar verantwoordelijkheid.
Leg die verantwoording dan bij je kind, ze maken zelf ook een bepaalde keuze,
en dat is prima, maar daar hoort dan ook die verantwoordelijkheid dragen bij.
Maar zo heeft je kind wel zelf de keuze gemaakt, leerzaam...voor jullie beiden.

22.) HUILBABY:
Huilt je baby veel op zijn / haar slaapkamer?
Dan kan het zijn dat je kind ongemerkt op een waterader, lelylijn, currylijn ligt.
Wateraders, lelylijnen, currylijnen lopen met enkele meters daartussen onder in de aarde door.
Ze zorgen voor een onzichtbaar '' spanningsveld '' en als deze lijnen
elkaar kruisen kan je kind deze spanningen oppikken. Merk je dat jouw baby ( kind ) veel huilt?
Dan kán het dus zijn dat het bedje op een VERKEERDE plek in de slaapkamer staat.
Probeer het bedje eens een meter of 2 te verplaatsen of te verdraaien of
naar de andere kant van de kamer te verplaatsen.
Kijk of dat helpt voor de rust van jou kindje. Wat je ook kunt doen, tip van mijn magnetiseur;
grote beukenhouten platen ónder de vloeren leggen, of om te beginnen ónder
het wiegje / bed van je kind. Deze platen ( wel uit beukenhout ) weren spanningsvelden / stralingen af.
Meer weten en lezen over deze lelylijnen etc.
Bezoek de website van Wiel Moest dan eens en neem contact met hem op.
Wiel is heel kundig en een fijn persoon bij het zoeken naar een oplossing !
KLIK HIER: lelylijnen - currylijnen - wateraders

23.) MET DEZE GAVE OM LEREN GAAN;
Hooggevoelige / nieuwetijdskinderen worden met deze eigenschap / deze gave zo geboren,
dit is een feit, ze komen er niet '' van af '' als je dat als ouders zou wensen.
Als jij als ouder in de vroege leeftijd bij je kind er vanalles uit herkend en dit stimmuleerd en
je kind serieus neemt wat het voelt en ziet, kun je jou kind heel goed helpen
om ermee om - te - leren - gaan !
Je kunt er als ouder ook voor ''kiezen'' dat het allemaal gróte vage onzin is, dat kan.
Besef dán dat je je kind niet serieus neemt, ál het gevoel wat je kind ervaart OP het vlak
van ''leren voelen / intuitief leren voelen'' dat je dat bij je kind '' helemaal dichttimmert''.
Dat gebeurd veelal bij ouders die ZÉLF een erg strenge opvoeding hebben gehad, 
en daarin veel hebben moeten missen ( liefde, schouderklopjes, geen aandacht gekregen etc.)
en zo uiteindelijk alles projecteren naar HÚN eigen kind toe - want wat je geleerd hebt geef je door.
Maar dat neemt NIET weg dat jij als ouders kunt veranderen !!! - als de WIL er maar is.
Deze strengheid ontplooit en uit zich vaak in;
geperfectioneerd en gecontroleerd zijn, hoogeisend zijn, niet positief in het leven kunnen staan,
heel angstig leven, argwanend en sceptisch denken, dus zo ook in het leven staan,
veelal leven in een tunnelvisie - alleen kunnen zien wat jijzelf wilt zien
en niet open kunnen staan voor andermans ideeën.
(Ook wel... jou eigen jeugdtrauma's niet hebben aangepakt of hebben opgelost, en dat slaat dan
vaak bij de ouder OM in de opvoeding in grote onzekerheid en angst, en daardoor uiteindelijk in;
leven in controle met grote perfectie ( dwangmatigheid ), hoogeisende zijn, zeer streng zijn etc.)
Dit zie ik veel om me heen gebeuren- en ik herken dit zo uit mijn eigen opvoeding.
Dan "timmer je als ouder dat gevoel op het gebied van
intuitie leren voelen en daarop te durven vertrouwen '' helemaal dicht''.
Bij deze kinderen - ( volwassenen )  zie je dat als zij zelf ( dit gebeurde ook bij mij )
op latere leeftijd opzoek gaan '' zichzelf '', en ze op een punt komen dat ze
willen leren voelen - en niet meer willen leven in vaste stramienen en patronen,
of leven op de automatische piloot ( zoals het gros toch wel leeft... ),
dat deze ''gave'' weer zichtbaar / voelbaar naar boven komt en zich alsnog geheel ontplooit.
..
Dan léér je op latere leeftijd opnieuw te voelen en wordt dat proces zeg maar opnieuw ''( her ) gestart.''
Want óf jij als ouder dat nou wil of niet, je hebt een gevoelig kind op de wereld gezet,
en daar komt een kind niet '' vanaf '', het wordt zo geboren en nog je kind - nog jij,
zullen hiermee om - moeten - leren - gaan !
Wat voorbeelden - achterliggende voorbeelden van deze eigenschap zijn o.a;
KLIK HIER
de kwetsuur en achtergrond van een nieuwetijdskind

Dit mooie citaat schreef '' Edgar Tolle'';
Het stamt in de eerste plaats uit onze jaren als kind; besluiten om ‘niet te willen voelen’ 
is vaak de enige mogelijke verdediging van een kind tegen pijn.
Dat verdedigingsmechanisme blijft in werking bij het ouder worden.
De emotie leeft nog steeds onherkend in de volwassene en uit zich vaak indirect in;
angst, woede, uitbarstingen van geweld, slecht humeur of bijvoorbeeld ziektes.
Soms saboteren ze elke intieme relatie
.

Hooggevoeligheid heeft veel kwaliteiten;
je kind leert te leven en leert op zijn / haar gevoel te vertrouwen,
intuitief leren voelen kan je op vele momenten behoeden tegen gevaar,
je intuitie geeft een signaal af wat jou helpt om de juiste keuzes te maken in het leven.
Of als je kind overleden zielen - entiteiten kan waarnemen, kan je kind als
deze ouder wordt hier ook andere mensen in begeleiden - dus ook weer helpen met hún gave. 
Het is daarom heel belangrijk om je kind hier zo goed mogelijk in te begeleiden. 
Ieder kind ( en ouder ) zal hier zelf mee om moeten leren gaan.
Probeer b.v te accepteren dat jou kind meer te verwerken heeft dan een '' doorsnee kind ".
Je kind is nou eenmaal eerder moe, meer of eerder verdrietig, bang of schrikt veel eerder.
Dit is niet erg maar veroordeel dit niet, weet dit. We hebben allen gevoel en emotie's en we zijn géén robot.
En ouders....LAAT een kind ook huilen !!! dit is ook érg belangrijk, veroordeel dat nou eens niet,
( ik zie het zo vaak gebeuren - dat ouders NIET om kunnen gaan met tranen van hun kind,
meteen alles willen sussen. LAAT een kind huilen, het is en wordt niet ''zwak'' als het huilt.
....het is de ouder die dat gevoel, de emotie van een kind veelal veroordeeld of indimpt.
Onthoud dit; als jij zelf als ouder vroeg in jou jeugd géén emotie's of gevoelens mocht uiten en in veel
dingen ''tekort'' bent geschoten ( in aandacht of liefde ), projecteer je dit onbewust op je kind.
Weet dit en besef dit en let - daar - wat - mee - op. 
En ouders....ben je eigenlijk niet helemaal tevreden met jou eigen leven? Of je bent als ouder
erg ongelukkig met jezelf en je weet niet goed WAAR dat mee te maken kan hebben?
Lees dit eens een keer door, het zijn mijn eigen levenslessen - HERKENNING ...dáár
begint het mee, en jij als ouder KÚNT veranderen....als je maar écht wil !!!
mijn levenslessen / leren houden van mezelf  1
mijn levenslessen / leren houden van mezelf  2

zwanen

24.) ACCEPTEER HOE JE KIND ZICH VOELT;
Acceptatie ( vooral ook voor de ouders ) is vaak ook een belangrijk geheim.
Accepteer dat jou kind gevoeliger is, dat jou kind doorgaans meer te verwerken heeft,
dat '' de emmer '' eerder vol is, dat je kind op een dag extreem meer moe
of heel huilerig kan zijn over een dag heen, of is je kind een dag wat meer boos of opvliegerig?
Onthoud dit...de ene dag is de andere echt niet, probeer dan ook te accepteren
zoals hij / zij is en LAAT dat er ook zijn. Dan is je kind maar eens flink moe over
de dag heen, LAAT hem of haar, laat je kind b.v een extra dutje doen, even bijtanken.
Je kind pikt nou eenmaal '' doorgaans meer op'' dus dat kost ook extra energie, besef dat.
En bedenk ook maar zo, morgen is er weer een nieuwe dag...nieuwe ronde...nieuwe kansen !!!
Met andere gevoelens, een andere beleving...een nieuw '' plan met aanpak. ''
Voel jij je als ouder iedere dag precies hetzelfde? Nee toch?...Je kind nog jij zijn géén robot.
Acceptatie van een bepaald gevoel of van een emotie en het er LATEN zijn is HET grote geheim ;o)
Mogelijk moet je je '' geplande '' afspraken afzeggen ( zowiezo niet teveel plannen )...
Én ( leer ) te leven IN het moment, plan niet te veel, dat brengt veel meer rust...voor iedereen...
...maar zéker voor je kind ! 

25.) BELOON JE KIND ÓÓK MET LIEVE WOORDEN;
Wat ik jou als ouder ook mee wil geven is dit;
Beloon je kind met regelmaat ook eens met een lieve uitspraak, een lief woordje,
geef het eens een schouderklopje, zeg dat het iets goed doet.
Doe je dat weleens? Zeg jij regelmatig tegen je kind dat het iets goed doet?
Of zeg je weleens dat je erg trots bent op je kind wat het doet? Zeg je dat weleens?
Of eigenlijk, als je heel eerlijk bent...zeg je dat te weinig.
Ik weet dat als jij zelf als ouder vroeger een '' harde strenge gecontroleerde hoogeisende ''
opvoeding '' hebt gehad, dat je dát gedrag overneemt, want wat je is aangeleerd neem je over, logisch toch?
Dat jij daardoor als ouder vaak mogelijk ook de neiging kunt hebben om
óók hard of streng op te treden tegen je kind. Dat je je ''kwetsbaarheid'', je tranen of gevoeligheid 
van je kind loopt te corrigeren en dat niet kunt of wilt aanzien en dat '' wegmoffelt ''.
B.v; dat als je kind huilt dat je dat meteen indimt, dat als je kind boos is dat je dat niet toelaat,
dat als je kind moe is dat je dat niet kunt accepteren, herken je dat bij jezelf als ouder?
Let op dat je niet té streng bent tegen je kind, je kind heeft het nodig !!! om al
die gevoelens te kúnnen en mógen uiten.
En jou kind heeft het ( vooral ) óók nodig om te horen dat hij / zij iets goeds heeft gedaan.
Als je tegen je kind vaak alleen maar zegt dat het iets niet goed doet,
of je straalt dit uit - jou ( uitstraling ) jou ogen komen net zo hard bij ze binnen, dat werkt echt averechts.
Ofje kind laat jou b.v met trots iets zien, en dat je de neiging hebt om te zeggen dat hij / zij
het beter ''anders'' had kunnen doen, daar wordt je kind DIEP ongelukkig en héél onzeker van.
Een kind heeft het echt heel erg nodig om POSITIEF gestimmuleerd en aangestuurd te worden.
Met positiviteit bereik je véél meer dan dat je veelal het negatieve eruitpikt
en dat dan tegen je kind uitspreekt, LET DAAR MEE OP.
Ik weet...vele van ons komen nou niet bepaald uit een '' positief aangestuurde opvoeding '',
en dat gevaar ligt dan ''op de loer.'' Om je kind op die manier precies zo groot te brengen.
Herkenbaar ouders? Hou het in de gaten, positief belonen, negatief negeren.
Maar ik weet uit eigen ervaring vanuit mijn opvoeding, en zie het ZOVEEL om me heen gebeuren,
dat een ouder vaak veelal afkeurend kan zijn naar het kind toe.
Lees punt 16 een door, herkebaar voor je?
KLIK HIER: leren om positief te denken en te handelen

amethist-groep


26.) EDELSTENEN & MINERALEN;
Kinderen zijn echt dol op mineralen, kristallen & edelstenen.
Laat je kind een beschermende edelsteen bij zich dragen, werkt ook erg prettig en ondersteunent.
Het liefste dan de steen in contact met de huid laten dragen.
Hangertjes om aan een koort of zilveren ketting te laten dragen vind je hier
KLIK HIER:
gezondheidshangers uit edelsteen

26 B.) GROTE BROK EDELSTEEN;
Maak eens gebruik van edelstenen en mineralen - ze komen rechtstreeks
uit de natuur en ze hebben bijzondere ondersteunende heilzame werkingen.
Je kunt je kind ook een grotere ruwe edelsteen geven.
Idee, je kind uit school een brok zwarte toermalijn geven, op de bank of stoel laten zitten
en de steen vast laten pakken. Helpt om beter te kunnen aarden,
deze steensoort helpt ook erg goed tegen negativiteit en stralingen.
TIP: Je kunt je kind met blote voeten in de tuinaarde laten zitten, samen met een
brok edelsteen of contact laten maken met/op het gras.
Of zet de stoel in de aarde of op het gazon, en zo heb je dubbel proffeit...
én van de kracht van een edelsteen én van de aarde energie. 
Ook lekker voor de ouders ) - en ouders....leer je kind dit te doen - is echt goed voor ze !
KLIK HIER:
zwarte toermalijn helpt tegen negativiteit

Maar er zijn meerdere fijne stenen om vast te kunnen pakken,
iedere steen heeft zijn eigen specifieke helende eigenschappen.
De meeste kinderen ( ouders ) zijn echt dol op mineralen, kristallen en edelstenen.
Onder het kussen leggen;
Je kunt een steen ook onder het kussen leggen, onder het bed, op het nachtkastje.
Maar het beste - krachtigste is toch wel om een steen rechtstreeks in contact te laten brengen met de huid.
Trouwens Amethist heeft de eigenschap om te helpen te ontspannen, als jij als ouder
of je kind niet goed slaapt, gespannen bent, veel hoofdpijn of migraine hebben?
Pak eens een ruuw brokje Amethist vast in je hand, je zult je echt verbazen wat dát met je kan doen
KLIK HIER:
amethist helpt om je te kunnen ontspannen

Onder menu: ''Edelstenen - Mineralen - Kristallen'' bevinden zich héél veel menu's
met verschillende soorten krachtige edelstenen met ieder hun
specifieke kracht en helende werking
.
Je hoeft per definitie niet te geloven in edelstenen, ze werken!

27.) VERANTWOORDING;
Probeer jij als ouder altijd alles '' op te lossen vóór je kind?''
Uiteraard goedbedoeld maar daar leert je kind niet echt van.
Leg de verantwoordelijk ook bij je kind, niet in alles, maar speel daar wat mee.
Onthoud: Je kind heeft zelf ook gekozen voor dit leven ÉN dus om dingen te leren...
Dus je kind vóór en tégen alles willen behoeden is niet leerzaam voor jouw kind.
Wat wel heel belangrijk is is dat je situaties of keuzes duidelijk uitlegt aan ze.
Leg uit wat er gebeurd als hij / zij er wel of juist niet voor kiest iets
te doen of ergens een keuze in wil maken.
Leg die twee - het voordeel en nadeel uit - en de e.v.t concuquenties daaruitvloeiend,
en laat je kind zelf een keuze maken in iets of óver iets..
Daar wordt je kind zelfstandig van en zo leert je kind iets ook beter te aanvaarden.
Anders los JIJ als ouder altijd alles meteen op voor je kind en daar leert
je kind NIET van en leert het niet om zelfstandig van te worden en uiteindelijk te ontkoppelen..
LAAT een kind ook ''fouten - verkeerde '' keuzes maken.
Een kind heeft het NODIG om zelf ook fouten / verkeerde keuzes te kunnen maken,
dit is erg belangrijk voor de ontwikkeling van je kind.
Je kind vóór alles en tégen alles willen behoeden werkt én avenrechts,
en daar leert het niet van....dát heet controle met perfectie ( van de ouder en niet los durven laten).
Laat een kind ook '' op zijn bek gaan '', hoe moeilijk dat ook zal zijn om dat aan te kunnen zien.
Maar dáár leert een kind van, niet om tegen '' alles '' te willen behoeden...

bomenbiesbos

28.) DE NATUUR DOET ÉCHT WONDEREN;
Ga met je kind lekker veel naar buiten...ook met regelmatig naar de bossen, lekker de natuur in !
De natuur is héél heilzaam, er hangt een positieve ontspannen en gezonde energie.
Bomen en planten geven kracht en energie om je kind of jouzelf
als ouder te ontladen en weer op te laden.
Ga b.v eens bij een boom staan of tegen een boom aanzitten en leer je kind dit te doen.
Maak '' contact '' met een boom. Je kunt aan de boom '' vragen '' of je zijn energie mag gebruiken
( - zijn krachtige lange wortels ) om ( jullie ) beter te kunnen laten aarden.
Je kunt ook met je rug tegen een boom gaan zitten en '' energetisch vragen ''of de boom
jou baladenheid of jou emoties, jou '' vervelende gevoel '' ( wat jij of je kind op dat moment voelen),
dat je dat gevoel via de wortels van de boom los mag laten.
Een echt aanrader kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Je raakt je '' ballast '' echt kwijt en je laat jezelf weer op op deze eenvoudige manier!
Je kunt je kind ook stimuleren om zijn of haar gevoel tegen een boom te vertellen.
Als je kind moeite heeft met praten, kun je dit op deze manier ook stimuleren.
Het gaat erom dat ze niet te veel opkroppen en zichzelf kunnen uiten.
En dat kan op meerdere manieren dan alleen met een '' gesprek ''.
In jouw eigen tuin; Geef je kind in jou tuin een eigen '' plekje '' ( idee - een klein moestuintje. )
Zo kan je kind zich daar terugtrekken als hij / zij die behoefte voelt om b.v even alleen te willen zijn.
En tegelijkertijd zijn ze bezig IN de aarde, erg goed! ( lees punt 8 eens door ).

29.) NEEM EEN HUISDIER:
Het is goed en leerzaam om je kind een huisdier te geven ( zeker als je kind vrij gesloten is. )
Zo leert jou kind én verantwoordelijkheid te nemen voor bepaalde dingen
want een dier heeft verzoring, aandacht geven nodig, dit is goed voor de ontwikkeling van je kind.
Je kunt je kind op deze wijze ook leren om discipline op te '' moeten '' leren brengen voor iets.
Maar jou kind kan ook zijn / haar '' probleempjes '' vertellen tegen het dier.
Het is belangrijk dat je kind een manier vind om zich te kunnen uiten en
niet al zijn / haar gevoelens en emotie's op te kroppen...
Dat kun je ook bereiken door een huisdier te nemen...
Én laat ( help ) het kind ook daar zélf een keuze in mee te maken,
in wát voor huisdier en uiteindelijk ook welke dier je kind zélf erg aantrekt of aanspreekt...

30.) HULP ZOEKEN - WELKE HULPBRON;
Welke hulpbron spreekt jou als ouder aan als jou kind '' ziek is '' of '' iets mankeert''?
Ga jij b.v naar een regulier huisarts, vele wel weet ik, ik vroeger ook hoor ;o)
Je denkt waarschijnlijk dat HUN alwetend zijn EN de oplossing hebben / of weten voor alles...toch?
Onthoud dit ook; een regulieren arts zal ( veelal ) ten aller tijde metéén;
( syntetische ) pillen ( b.v retalin ) , hormonale creme's, ( chemische ) poeders, en kuurtje voorschrijven.
LUISTERT jou huisarts wel ECHT naar jou - of schrijft hij / zij b.v meteen een recept uit?
( Huisartsen hebben gewoonweg té weinig tijd om in alle rust naar een client te luisteren. )
De basis van al die pillen, kuurtjes etc. bestaat altijd uit bepaalde
chemicaliën en synthetische gróte ''rommel'' !!!
( De hele farmaceutische industrie heeft gróte financiële belangen bij ál deze middelen,
dit is een héle grote inkomstenbron voor de overheid ! )
Veel van deze middelen zijn veelal '' pappen en nathouden '' of '' onderdrukken gewoonweg iets ''.
Ze lossen niks op, mogelijk tijdelijk of maar '' gedeeltelijk '' zodat je blijft '' kwakkelen ''...
Een heel belangrijk weetje, je ONDERDRUKT !!!! hetgeen waar je kind
( of jij als ouder ) eigenlijk ECHT last van heeft.
WEET DIT: 9 van de 10 uitingingen van het lichaam door b.v;
pijnklachten - maagklachten, exceem, psoriasis, suikerziekte, melk lactoce, allergiëen,
( grote ) psychische klachten, keelpijn, de griep, hoofdpijn, vermoeiheid, oorpijn, neerslachtig etc. etc.
zijn allemaal UITINGINGEN van het lichaam omdat er binnenin het lichaam - en vaak ontstaat
dit IN de mind - zich daar grote tekorten of strubbelingen ''afspelen''.
Dit kan voorkomen uit tekortkommingen die b.v zijn ontstaan in de groei - in de zwangerschap
bij jou in de buik. B.v te vroeg geboren, waren er complicatie's tijdens de zwangerschap?
Of hóe liep de geboorte ( dit is ook een héle traumatische gebeurtenis voor een kind ).
Of hóe ging iedereen tijdens de bevalling met elkaar om, of ging er '' iets '' ( bijna ) fout.
( onderschat niet wat je kindje allemaal heeft gevoeld en heeft opgepikt - maar ook meegekregen,
wat er rond hem / haar heen allemaal '' gebeurde '', dit geldt óók al IN de buik !!! 
Als dáár tekorten in zijn ontstaan door b.v een heftige - of veel te vroege bevalling,
je kind groeide niet ''volgens schema'', je had last van zwangerschapsvergiftiging etc.
Heb jij een zwangerschap vol complicatie's gehad dan komt jou kind echt VEEL
eccentiëlle dingen tekort. Dat verhelp je niet met een pillen kuurtje.
Ook belangrijk:
Of jou kind komt '' liefde en aandacht tekort '' dan vraagt het vaak op een
'' negatieve '' manier aandacht..., want jou kind wil b.v ook veel aandacht.
Wat helpt dan wel echt goed en waar kun je in alle rust je hele verhaal vertellen??
Ga eens naar een homeopaat; deze LUISTERT écht naar jou als ouder
en naar je kind, deze gaan naar DE DIEPE KERN, naar het diepliggende '' probleem ''.
Want wáár heeft jou kind écht last van....en DAT kun je dan aanpakken, je vult een ''tekort'' aan.
En uiteindelijk los je dat probleem inwendig dus ook op....op cellulair, energetisch en diep niveau.
Met middelen vanuit de homeopathie, gebasseerd op natuurlijke ingrediënten.
Nogmaals, WAAR heeft jou kind last van...en waaróm heeft jou kind dit '' probleem.''
Dat probleem, de eigenschap van een klacht, pijn etc. zit DIEP in het lichaam wat het lichaam
als uiting !!! laat zien aan de buitenkant, het komt er letterlijk uit en vraagt jou '' aandacht ''.
Vraag jezelf gewoon af bij een bezoek aan de huisarts of je daar wel echt op je plek zit.
OF....je laat een annalyse maken, je hoort aan wat jou huisarts denkt en uitspreekt,
en dan ga je vervolgens met DIE informatie naar een homeopaat toe.
( Sinds ik de homeopaat heb ondekt, ben ik echt enorm dankbaar WAT ik daar mee DIEP in mezelf bereik. )
Wat ik ook vaak hoor van een ouder, dat een huisarts kan zeggen; '' het zit tussen de oren''
of '' ze moeten er maar mee leren leven, of je kind wordt in een bepaald '' hokje '' geplaatst
Door veelal onwetendheid bij huisartsen - zijn al die '' hokjes - labeltjes '' ontstaan ( punt 3 ).
Wat ook belangrijk is en mee kan spelen, hoor ik ook weleens terug van ouders;
de óuders van deze gevoelige kinderen hebben van hun huisarts vroeger een '' stempel ''
opgespeld gekregen wat deze ouders blijft '' achtervolgen '' - veelal zijn dit ''stempels'' op psychisch vlak.
Borderliner - Manisch depressief - ADHD - authistisch - angst stoornis - grote psychische problemen etc.
Er is overal wel een '' hokje - een label '' voor te vinden, maar weet dat die ''hokjes'' zijn ontstaan door
grote tekorten in de basis; de basis van liefde te hebben gekregen, liefdevol te zijn opgevoed,
aandacht gekregen in jou jeugd, voelde je je welkom door je opvoeders, werd je echt
geliefd in je opvoeding, werd je gezien en gehoord door je ouders?
( óf...werdt je in jou ogen veel genegeerd, werdt er afkeurend naar je gedaan, werdt je opzij geschoven -
b.v, kreeg jou broer / zus wél die positieve liefdevolle aandacht maar jij niet bepaald?...
...kreeg jij weleens complimentjes of was het nooit goed genoeg in de ogen van je ouders?
Weet dit'' als jij als ouder dit zélf als kind niet hebt gekregen in de opvoeding,
ga je als kind op een negatieve manier aandacht vragen zodat je wél die aandacht krijgt....
...en dat kan echt héééél ver en heel diep zitten en je kunt als kind / volwassenen psychisch
helemaal doordraaien /gaan flippen ( psychotisch, manisch worden ),
als je géén liefde krijgt, liefdevolle aandacht hebt gekregen!
Dit geldt dus voor jou als ouder, dan wel dat jou kind het '' zover'' kan laten komen. 
Even terugkomend op jou huisarts...LAAT JE NIET AFSCHEPEN....er zijn écht
meer wegen te bewandelen dan je nu mogelijk denkt!
Luister naar JOUW gevoel, '' klopt '' het in jou beleving als ouder - diep van binnen
wát de arts tegen jou zegt...neem jij klakkeloos aan wat er tegen jou wordt verteld...of....?
Lees punt 19 eens door: KLIK HIER: 
kies ik voor een reguliere arts of voor een homeopaat

30 B.) MAGNETISEUR;
Ieder gevoelig kind ( of ouder ) wordt iedere dag weer bloot gesteld aan vele invloeden van buitenaf.
Deze invloeden laden zich op rond de aura. Wat ook fijn werkt als ''onderhoud''....ga af en
toe eens naar een magnetiseur; een magnetiseur kan je helpen om je kind ( of jou als ouder )
sneller en beter alle onopgemerkte baladenheid en opgepikte energieën af te laten vloeien.
Daardoor zal je kind zich minder baladen, en minder moe kunnen voelen.
Lees hier punt 2 ook een door, leer je kind dit aan ( of jou als ouder )...
KLIK HIER:
ontspannen en afvloeien met je handpalmen naar boven

30 C.) LET OP DE DOSERING BIJ MEDICATIE;
Besef dat jou kind gevoeliger is voor ÁLLES !!
Gevoelig voor wat voor een sfeer of energie er ergens '' hangt '' maar wat ook belangrijk is om
te weten is dat je kind óók gevoelig is voor de hoeveelheid dosering van medicijnen / medicatie.
Gevoelige kinderen ( en ouders ) reageren sterker / heftiger op medicatie,
dus op de hoeveelheid dosering die wordt voorgeschreven door een arts, want ze zijn gevoeliger.
Hou daar dus rekening mee, weet dit, en hou je kind zelf ook goed in de gaten.
Vertrouw !!!...op JOUW eigen innerlijke intuitië gevoel als ouder !
Je kunt alle informatie van jou huisarts aanhoren en alles klakkeloos opvolgen...
Mogelijk zie je jou huisarts als een ''alwetend persoon''- en plaats je jou huisarts op een voetstuk.
( Ik herken dit namelijk vanuit mijn eigen jeugd, vanuit mijn moeder en mezelf.
Onze huisarts '' wist het allemaal wel '', als ik nu terugkijk ben ik totaal ''verkeerd'' behandeld
en geinterpeteerd...en heeft dat alles '' grote - ook nadelige - gevolgen voor mij gehad. )
Als jij als ouder " moeite" hebt met autoriteit en gezag - heb je daardoor de neiging
om een huisarts - arts - op een voetstuk te gaan plaatsen, hou jezelf in acht.
Dit stuk komt voort uit jou eigen opvoeding. Als één van jou ouders enórm
dominant of zeer streng was in jou eigen opvoeding,
ontwikkel je een '' autoriteitsprobleem'' en heb je grote moeite met gezag.
Toch is het HEEL belangrijk om dit zélf goed in de gaten te blijven houden
of een dosering van medicatie niet te hoog ( en dus te heftig ) is voor je kind.
Nogmaals...vertrouw op jouw impuls - zegt jouw gevoel als ouder dat het ''niet klopt''
of dat iets eigenlijk '' te veel is'' of '' genoeg is geweest '', maar jou huisarts geeft jou een ander advies?
BLIJF ZÉLF GOED VOELEN....EN VERTROUW DAAROP...ZEG NEE !!!
Als jouw gevoel als ouder een ''kort signaal '' ( dit is jou intuitie ), aangeeft dat het niét oke voelt,
luister !!! daar dan naar, vertrouw daarop !!!...en volg DIE impuls, handel daarna.
Ik kan het niet duidelijk genoeg aangeven, maar je intuitië LIEGT NIET!!!
We hebben bijna geen van allen hier in het westen geleerd om naar ons intuitieve gevoel te luisteren
en dat is 1 van de belangrijkste graadmeters in jouw lijf - LUISTER DAARNA, EN VERTROUW DAAROP!!!
Ik weet uit eigen ervaring vanuit mijn verleden, maar hoor het ook veel om me heen,
dat hooggevoelige kinderen sterker, heftiger reageren op een bepaalde doseringen van medicatie.
En hou ook in de gaten - denk zelf als ouder goed mee - WÁT je je kind laat slikken.
B.v; bij kinderen met ADHD / ADD / PDD wordt er doorgaans  retalin voorgeschreven.
( ik ben hier niet oordeelvrij in, ik vind dit eigenlijk behoorlijk ONgelooflijk. )
Retalin is een drug !!! een chemische stof, en de symtomen van het gebruik op
de langere termijn zijn niet duidelijk, dat zeggen artsen ook zelf -
het is echt gróte rommel...let-daar-dus-mee-op !!!
Besef gewoon wat je je kind laat slikken, denk zelf als ouder ook goed na !
Ik snap als je als ouder opzoek bent, rádeloos kunt zijn, dat je zoekt naar een oplossing voor je kind,
maar blijf zelf goed voelen of het eigenlijk wel aansluit wat jij beleefd in jouw eigen gevoel. 
Er zijn meerdere wegen te bewandelen m.b.t hulp; Zoek het ook eens in de ''alternatieve hoek'',
er zijn genoeg fijne - leerzame mogelijkheden als je daar maar voor open ( wil ) staan!
En niet alles in de alternatieve hoek is '' hetzelfde '' echt niet - en het moet klikken !
Laat je kind werken met mineralen en edelstenen, laat je kind veel buiten in de natuur - bossen - zijn.
Maar let ook op suiker !!!! en op ''e - nummers'' in de voeding, ''e '' nummers zijn ook grote rommel.
En als je kind veel suiker eet ( veel verborgen in voedsel ) wordt hij/zij ook een stuiterbal.

30 D.) GEEN AANDACHT  - OOK EEN GEVOLG VAN ''DRUK'' ZIJN;
Dit loopt wat door op bovenstaand stukje maar dit vind ik ook een erg belangrijke om te benoemen...
Geef je kind ook liefdevolle aandacht - zeg met regelmaat tegen je kind ook dat hij / zij iets goed doet,
ZIE en waardeer je kind en beloon het met positieve bekrachtigende woorden.
Niet met grote of dure kado's of snoep...nee - beloon je kind met lieve woorden - DIE aandacht bedoel ik !
En onderneem dingen met je kind, geef het liefdevolle aandacht, doe dingen samen met jullie gezin.
Als je kind weinig of geen aandacht krijgt, gaat het op een negatieve manier aandacht vragen !
B.v; omdat jij / jullie het té druk hebben met jullie eigen zaak, met je werk - beide een drukke baan,
dat jullie teveel aandacht geven of focussen op jullie gehandicapte andere kind, druk zijn met jullie relatie,
teveel met jezelf bezig bent ( b.v door jou dwangmatigheid ) en niet met je kind bezig bent... 
en hier kan hij / zij ook veel drukker of aggresiever van worden...dit kan daar een mede oorzaak van zijn.
( Herken je dit wat ik schrijf? Hoeveel aandacht schenk jij echt aan je kind of doe je dingen samen?)
En nogmaals....ouders....leer te luisteren naar jou innerlijke weten, naar jou intuitie,
dit subtiele innerlijke gevoel laat jou voelen - geeft jouw een signaal om
de juiste keuze of stap in iets te maken....dit geld voor ALLES in jou leven - en leer jouw kind dit !
Vertrouw op jouw - jullie intuitie !

31.) LAAT / LEER JE KIND ZICH NIET TÉVEEL FOCUSSEN OP ANDERE;
Het is echt bekend dat nieuwetijdskinderen ( iedere hooggevoelige )
verbaal - non verbaal gevoelens en emotie's oppikken van andere.
Bij veel therapieën, cursussen of coutching wordt dit ''verward'' met '' spiegelen '' d.m.v een ander.
- wat is spiegelen? Iets wat triggert in jou wat een ander jou zegt of uitstraalt,
en dát een vervelend gevoel op kan wekken in jou lichaam - dus wat jij zou voelen,
zou iets zeggen over jouzelf
....
Ik ben er door de jaren heen echt achter gekomen dat dat bij een hooggevoelig persoon anders werkt!
Ik voelde dat zelf al lange tijd zo, maar kreeg dat positief bevestigd van mijn magnetiseur.
Een hooggevoelig persoon pikt doorgaans WEL andermans emotie's - gevoelens op, en dat is niet altijd
even makkelijk om mee om te leren gaan is mijn ervaring, maar afijn het maakt de uitdaging des te groter ;o)
Probeer dit je kind ( en jezelf ) te leren of mee te geven;
Laat je kind zich niet teveel focussen op andere.
Daar bedoel ik mee, als je met jou kind b.v in een drukte loopt, in de stad, op school, waar veel mensen zijn
kan hij / zij wel om zich heen kijken, maar probeer aan te leren dat je kind niet
iedereen altijd maar recht in de ogen kijkt. Nou is dat natuurlijk ''dubbel'' en soms wat lastig.
Want in iemand ogen kijken is belangrijk als het gaat om
betrouwbaarheid, aandacht voor diegene hebben, dat diegene '' gezien '' wordt.
Dus dit is wel een wat ''lastiger'' handvat - maar het helpt wel om beter bij jezelf te blijven.
Besef dit, je kind pikt heel snel gevoelens en emoties van een ander op.
Als hij / zij zich steeds focust en in andermans ogen kijkt, krijgt hij / zij echt erg veel informatie binnen.
Ik kwam er b.v achter dat ik doorgaans steeds alles en iedereen heel snel '' scan '',
mijn observatie is en gaat heel erg snel. Ik zie ook altijd meteen hóe iemand
zich voelt -  het is een kwaliteit en een valkuil tegelijkertijd.
Ik moet me er iedere keer bewust van maken dat ik me niet
focus op een ander, anders krijg IK daar ''last'' van
.
Ikzelf vind dit best lastig om mee om - te - leren - gaan, maar probeer je kind te leren 
om om zich heen NIET ÓP iedereen te laten letten...dat scheelt echt in de '' lasten ''
die hij / zij anders veelal met zich mee draagt en uiteindelijk last van kan krijgen...

boommos

32.) BESCHERMING, DRAAG EEN EDELSTEEN;
Laat je kind een beschermende edelsteen op zijn / haar huid dragen of geef
je kind een ruwe brok zwarte toermalijn om beter te kunnen ontladen + beter te aarden,
het is een beschermende steen tegen negativiteit.
Werkt erg fijn, ik gebruik deze zelf ook, vasthouden als je op de bank zit,  
je wordt er sneller mee  '' naar de aarde toe getrokken ''.
Ee Amethist is een steen die goed helpt te ontspannen - helpt zeer goed
bij slaapproblemen, helpt ook erg goed tegen hoofdpijn + migraine.
Een Bergkristal helpt o.a om de aura mee te beschermen.
TIP:
Mineralen en edelstenen werken op trillingen, en die trillingen
werken diep op ieders moleculen en cellulair niveau door in ieders lichaam.
Je kunt je kind ook een '' opdracht geven '' dat hij / zij een
'' positieve intensie '' verteld tegen zijn of haar eigen edelsteen en
hang deze daarna om of pak deze daarna vast.
B.V zoiets:
ik vraag je me goed te beschermen tegen negativiteit,
ik geef je de opdracht dat je mijn aura goed beschermt,
ik vraag je om mij te beschermen in grote drukte en gaos om me heen.
Leg je kind dit uit en laat hem / haar zelf iets bedenken - of help je kind hiermee.
Het zal een edelsteen, kristal of mineraal extra bekrachtigen !
( Ook erg goed voor de ouders ! )

zout-bollen-aan

34.) SLECHTE NACHTRUST;
Ik kan het niet vaak genoeg benoemen...
Ik krijg veel verhalen te horen dat kinderen slecht slapen, niet kunnen slapen,
veelal komt dit voort door '' angsten '' of een '' onzichtbare aanwezigheid '' op hun slaapkamer.
Een paar zeer efficiënten tips;
Zet een zoutlamp naast het bed van je kind.
Lees op deze pagina eens wat ervaringsverhhalen terug van ouders
die bij ons een zoutlamp kochten voor hun bange kind.
KLIK HIER:
een zoutlamp helpt positief bij bangen - angstige kinderen

34B.) Je kind is zeer gevoelig voor sfeer en energieën,
zichtbaar maar meestal onzichtbare energie - overleden zielen - geesten - entiteiten.
Losse salie blaadjes werken echt zéér efficënt om een ruimte, de slaapkamer ( het hele huis )
te ontdoen van spanningen, baladenheid, een negatief voelende atmosfeer.
Maar merk je dat je kind '' ergens '' ( en voor jou ) niet zichtbaar
bang voor is - BRAND DAN WITTE SALIE !!!
Lees punt 16 eens door

35.) AFFIRMEREN - POSITIEVE BEKRACHTENDE ZINNEN OPZEGGEN:
Is je kind erg onzeker?
Heeft je kind weinig zelfvertrouwen?
Heeft je kind een minderwaardigheids complex?
Is je kind erg angstig of bang om b.v voor een groep te spreken?
Tip: Laat je kind meerdere malen achter elkaar - enige weken lang - een positieve
bekrachtigende zin uitspreken !!!
Je kunt zelf zinnen bedenken die aansluiten op '' die bepaalde angst ''
( het liefste hardop zeggen IN de spiegel - dus TEGEN zichzelf!
DIT HELPT ERG POSITIEF EN ZEER BEKRACHTIGEND !!!
Werkt érg goed voor het zelfvertrouwen.
( niet alleen goed voor kinderen - werkt zéker net zo goed voor de ouders van kinderen ).
Lees hier meer over terug:
affirmeren - affirmaties helpen erg goed om het zelfvertrouwen te bekrachtigen

e nummers

36.) VOEDING;
Let op wat voor een voeding je kind ( eren ) binnen krijgen.
Niet te veel suiker, vetten, maar zeker ook opletten met al die '' E '' nummers.
''E '' nummers worden toegevoegd aan eten om meer smaak, houdbaarheid etc. te creeën.
Maar het is vaak gróte rommel, zelf zeer gevaarlijk, let daarmee op, zeker met een ( hoog ) gevoelig kind.
Koop in de boekhandel dit zeer informatieve boekje over '' E '' nummers.
Er zal een wereld voor je opengaan !

merkaba-steen-2

37.) Merkaba beschermt een ruimte;
Merkaba is het lichtvoertuig wat energetisch in en rondom ons lichaam te vinden is,
Is Yin en Yang, is mannelijk en vrouwelijk, is boven is onder,
Is de verbinding met alles,
Brengt balans en evenwicht in een ruimte,
Brengt de herinnering terug in je cellen en DNA,
Zorgt dat er sneller veranderingen optreden,
Is bijzonder geschikt tijdens meditatie en healing om vast te houden of om het proces te versnellen,
Geschikt voor kinderen en gevoelige personen om rust en ballans in een ruimte te brengen,
Merkaba beschermt je en maakt een ruimte veilig en zuiver en help tegen
negatieve invloeden ( o.a. ook van geesten - entiteiten - onzichtbare sfeer ).
Een Merkaba kan overal naar wens op worden gehangen of worden neergelegd.
Volg daarin je eigen gevoel !
KLIK HIER:
Merkaba beschermt een ruimte


Veel liefs Inge


salie en smudge

Reinig jezelf en je omgeving
met witte onbewerkte pure salie

Reinig jezelf of elkaar eens ( de aura ) en als TIP ook met regelmaat je hele huis
van negatieve energieën of van een negatieve omgeving, een vervelende voelende atmosfeer.

Dit is mogelijk met een zuiverende - reinigende wierook.
Bij voorkeur uit onze eigen ervaring en ervaringsverhalen van anderen,
gebruik dan grove witte Salie blaadjes.

Salie ruimt namelijk écht goed op, brengt verlichting, haalt de ''druk''uiteen omgeving weg,
vervelende gevoelens, baladen of negatieve sfeer etc...het lucht écht op...

Probeer het eens,'' baad het niet dan schaad het niet''...je zult echt versteld staan...
er gingen er al ZO VELE je voor, zowel kinderen dan ouders !


Slaap je slecht, niet vast of diep genoeg of erg onrustig?
Als je jezelf herkent in het feit dat je slecht slaapt, ( te ) licht slaapt,
door de nacht vaak wakker bent ( wordt ), onrustig slaap, niet diep genoeg slaapt,
vaak wakker wordt zonder duidelijke reden...
...dan is het ÉCHT te adviseren om je slaapkamer te zuiveren met witte salie.

Er gingen je er al ZOveel voor maar ook wijzelf ervaren steeds weer dat nadat we
zo eens per maand de slaapkamer zuiveren met witte salie,  dat Paul en ik
VÉÉL dieper en VÉÉL BÉTER door kunnen slapen door de nacht heen.

Goedkope, gezonde en vooral ZÉÉR effectieve manier voor een betere en diepere nachtrust !
Slik je slaappillen, drink je een borrel omdat je slecht kunt slapen?
Weg ermee, ga salie branden, véél gezonder, véél goedkoper en VÉÉL effectiever !
Probeer het maar eens...je zult echt verbaasd zijn ;o)

Salie en toebehoren vind je hier terug:
KLIK HIER 
Reinigen met witte salie


hooggevoelig voluit leven met hooggevoeligheid

Leestip;
ga eens lezen over hooggevoeligheid - nieuwetijdskinderen

Als tip wil ik je nog meegeven.
Spreekt dit onderwerp je aan of herken je je hier mogelijk in?
Ga dan eens lezen over HSP, hooggevoeligheid, nieuwetijdskinderen. 

Wij verkopen deze leerzame boeken,
je vind ze hier terug:
KLIK HIER: boeken over hooggevoeligheid

Zonnegroet Inge



TERUG NAAR BOVEN

logoverkleind